Chcąc kupić olej dedykowany specjalnie pod rodzaj paliwa jakim zasilany jest silnik, na rynku nie znajdziemy wielu tego typu produktów. Normy lepkości i jakości dla benzyny czy diesla są różne, ale prawie każdy olej spełnia kryteria dla obydwu typów. Nie znaczy to jednak, że do każdego samochodu możemy wlać jakikolwiek olej silnikowy.
Różnice są spore. Zwłaszcza jeśli chodzi zastosowanie katalizatorów trójfunkcyjnych (TWC), filtrów cząstek stałych, czy też samej długości eksploatacji oleju LONG LIFE. Musimy zwracać uwagę na te różnice przy zakupie oleju odpowiedniego dla silnika naszego samochodu.
Filtr DPF
Jeśli samochód takowy posiada to ważne jest, aby stosować olej wykonany w technologi niskopopiołowej. Zmniejsza to czas w jakim filtr cząstek stałych jest wypełniany. Olej tego typu łatwo rozpoznać po oznaczeniach C1, C2 czy też C3, które określają klasyfikację ACEA. Takie oleje zawierają się zazwyczaj w kategorii syntetycznych. Można je znaleźć również w tych przeznaczonych do pojazdów ciężarowych i to w każdym z typów (półsyntetycznych, syntetycznych czasami również mineralnych).
LPG i właściwy olej
Wiele ludzi zadaje sobie pytanie, czy posiadając samochód z instalacja gazową musi używać specjalnego oleju. Na rynku można znaleźć oleje, na których pisze, że są produkowane specjalnie dla samochodów z LPG. Jednak producenci olejów silnikowych, jak również eksperci z tej branży dementują plotkę, że gdy naszemu samochodowi założymy instalację samochodową to nie będzie on chroniony przez olej tak samo dobrze jak bez niej. Wszystkie oleje produkowane do silników benzynowych nadal będą tak samo chroniły nasz silnik, bowiem wymagania samochodów z instalacją gazową nie są wcale większe.